Viszlát, karácsonyi plusz kilók

A karácsonyi és szilveszteri pörgés után érthető, ha nehezebben mászunk ki az ágyból, jól esik tovább lustálkodni és hajlamosak vagyunk halogatni a gondolatot, hogy itt az idő visszatérni a normális kerékvágásba. Ez az időszak bizony meglátszik a súlyunkon is. Ha neked is eleged van már a végtelen mennyiségű bejgli, káposzta és lencse adagokból, amik miatt messziről kerülöd a mérleget, ez a cikk neked szól.

pizza és dinnyeTáplálkozz helyesen

Nem szükséges rettegve gondolnod arra, hogy vajon hány kilót szedtél fel az elmúlt hetekben, egyszerűen csak az egészséges életmód lebegjen a szemed előtt, elsősorban az étkezés terén. Figyelj oda a napi ötszöri étkezésre, és arra, hogy ne edd túl magad. Mindig csak addig egyél, ameddig nem érzed magad jól lakottnak, ez pedig nem azt jelenti, hogy meg sem bírsz mozdulni a sok kajától.
A délutáni csoki, szaloncukor, süti helyett egyél inkább zöldséget, gyümölcsöt. Néhány sárgarépa, mandarin, egy gránátalma vagy banán is tud ugyanolyan jól esni, mint az édesség, sőt így fontos vitaminokhoz is juttatod szervezeted.

edzésKezdj el mozogni

Nem kell egy nap alatt megváltani a világot és fitneszgurunak lenni, elég ha kis lépésekben haladsz a cél felé, fokozatosan növeled a mozgás mennyiségét és minőségét. Ne felejtsd el, hogy minden elhatározás kérdése, de az első lépéseket a legnehezebb megtenni. A lényeg nem az, hogy ma kimenj például futni, hanem az, hogy egészségesebb, vékonyabb, erősebb legyél, és ezért tégy valamit.  Ha már belevágsz, érdemes hosszútávon gondolkodni.

10922075_4979580823367_282932987_nElső lépésként menj ki sétálni egy nagyot a friss levegőre, biztosan jól fog esni és frissebbnek energikusabbnak fogod érezni magad. Ha kellő motivációt összegyűjtöttél magadban, a következő nap ugyanezt a távot már kocogd le. Ha a futás abszolút nem a kedvenced, fedezd fel a lakóhelyed nyújtotta lehetőségeket. Kirándulj egyet a varázslatos téli erdőben, látogass el a jégkori pályára. Valamilyen izgalmas dolgot biztosan találni fogsz.

Ha mindezeket ugyan jó ötletnek tartod, de elrettent tőle a hideg időjárás, kereshetsz más, zárt térben végezhető mozgásformát is. Rengeteg fitnesz óra közül válogathatsz, például Budapesten a Gilda Max termeiben. A város több pontján megtalálhatóak, így az Alleeban, a Váci úton, a Hungária körúton, Óbudán, a Flórián téren, illetve a Savoya Parkban. Akár a barátaiddal is jó program lehet kipróbálni valami újat, legyen az pilates, hot iron, zumba, kangoo, spinning, stb.
A lehetőségek tárháza vár rátok, miközben tesztek valamit a kilók ellen is. Sőt az is lehet, hogy megtetszik valamelyik és rendszeresen el fogsz járni.

Pénztárca barát, mégis benti megoldásként az otthoni tornázást ajánlom.  Nyugodtan keresgélj akár a  Youtube-on  videókat, Béres Alexandrának és Rubint Rékának is nagyon sok edzésprogramja van fent, érdemes kipróbálni, vagy  edzhettek a Victoria Secret modellek rutinja szerint is.

10899729_4979581023372_653387631_nKellő motiváltság hiányában azonban nem ér sokat a dolog, hamar fel fogod adni. Nagyon jó ötlet, ha kiszemelsz magadnak egy eseményt, mondjuk egy futóversenyt, teljesítménytúrát és erre készíted fel magad. Én idén a Gerecse 50 elnevezésű túrára megyek, és az előző évek tapasztalata alapján tudom, hogy nem szabad kellő fizikai erőnlét nélkül neki vágni, így mindent megteszek áprilisig, hogy gond nélkül teljesíteni tudjam a távot.  Nem csak a karácsonyi időszak alatt felhalmozódott súlyfeleslegtől szabadulhatsz így meg, hanem megnyílik az út egy egészségesebb életmód felé is.

Kommentek