Vágóhíd Söröző

“…Álmok hátát simogatjátok,
Úgy mentek a vágóhíd felé…”
/Kispál és a Borz: Vér és bél /

Néhány évvel ezelőtt, amikor marketing szakértőnek készültem sokadmagammal, bejött egy tanár az órára, letett egy üveg Dankót szemléltető eszköz gyanánt. Aki nem tudná mi az, egy rettenetes bor szellemes csomagolásban. Pusztán a marketing, a névválasztás okozta a Dankó megdöbbentő sikerességét, éveken át tartó hegemóniáját – egészen a La Fiesta térnyeréséig – az azonosítatlan szőlőből (?) készült borok piacán. Ellentmondásos módon az okozta a sikert, hogy könnyen megjegyezhető, olcsó borról beszélünk, hiszen az átlagos borvásárlók, legfőképpen a fiatalok, nem igen tájékozottak a furmintok és kék-portó világában, ellenben egy cigány hegedűművészt könnyedén megjegyez bárki.

Mindez azért jutott eszembe, mert a névválasztás és marketing-kérdések dömpingével kellett szembenéznem a kispesti vendéglátó-ipari egységben. Anélkül, hogy okoskodó szándékkal megpróbáljam megválaszolni ezeket a korántsem egyszerű kérdéseket, azért felvetnék néhányat, ajánlva akár nektek olvasóknak, hogy gondolkodjatok, szerintetek optimális-e az adott megoldás.

33841_161188943907817_6835850_nVágóhíd Söröző. Ez rögtön a legelső pont, amivel szembetalálkozik az ember. Szívesen hívnék el egy lányt randira a helyre? Igen. Szívesen hívnék el egy lányt egy Vágóhíd Söröző nevű helyre? Nem. Persze egy kocsmának nem feltétlenül ez a legfontosabb szempontja, de mégis, nomen est omen. A marketing jegyében annyi Bajusz Presszó lett Mustache Pub, és még-annyi talponálló Corner Café. Annyi biztos, hogy nem ez a leginkább EU-konform elnevezés.

Helyszín Kispest. Rémisztően távolinak hangzik ez a belvárostól, vagy annak közvetlen elérésétől, de a 3-as metró végállomásától csak 5-6 perc séta. Ha pedig lemegy a nap, a közelben van több olyan éjszakai járat is, ami bevisz a belváros legforgalmasabb pontjaira, így a Deák Tér vagy az Astoria is félórán belül megközelíthető.

Mégis akkor miért emelem ki ezt a helyet a külváros temérdek kocsmája közül?- merülhet fel bennetek a kérdés jogosan. Vendéglátóipari szempontból a hely sokáig Déva mocsárra épülő várával volt hasonlatos, amit megannyi értő és kevésbé értő Kőműves Kelemen próbált egyben tartani éveken keresztül, ám vállalkozásukat kudarc, veszteség és “ingatlan kiadó” tábla kísérte. A jelenlegi üzletvezetés felismerte a nehézségeket és olyan közönség csalogató fogásokat alkalmaz, mint a karaoke vagy a különböző embert próbáló játékok, ( az alábbi linken ízelítőt kaphattok belőlük: http://vagohid.5mp.eu) melyek jutalma elismerés mellett nagy mennyiségű ingyen pia.

 62154_161188733907838_1074287_nTörzsvendég. Ez a megkopott kifejezés, egy olyan kihalóban lévő állatfajra vonatkozik, ami rendszeresen jár egy adott vendéglátóipari egységbe vagy szórakozóhelyre. Korunkban a kínálat áldásos és dinamikus növekedésével egyre inkább a változatosság, az újdonság mozgatja meg az embereket. Miért menjek oda, ahol már úgy is voltam?! Amellett, hogy a bevált néha jobb, a Vágóhíd talán legnagyobb erénye az, hogy Feri, a tulajdonos óriási szellemi munkát fektet abba, hogy egy állandóan megújuló, maga szellemiségét mégsem megtagadó helyről legyen szó. Nem beszélve arról, hogy a rendszeres vendégek, versenyeken résztvevők bizonyos szintek elérése után (mint a törzsvásárló kártya, csak itt tényleg ki kell érdemelni az elismerést) Mesterré, illetve később Jedivé léphetnek elő, ami mondanom sem kell újabb akciókkal jár.

A kocsma tematikája több szinten működik. Nem a szokásos, tél van = forralt bor, nyár van = kisfröccs, leginkább a gulyás-turizmus retrójára emlékeztető fantáziátlan húzásokról van szó. Minden hónapban, olykor hetente van valami újítás, kezdve a legkreatívabb házi koktéloktól ( bármilyen meglepő, itt bizony a feminin, üdítő koktélok mellett megkockáztatom, hogy az ország legmerészebbjei is találnak kihívást maguknak) különböző akciókon át, a már említett versenyekig és alkalmi programokig mindent bevet a stáb, hogy ne egy egyszeri, kötelesség-szagú látogatás legyen, hanem egy igazi élmény. A Facebook felülete a szolgáltatóknak óriási előrelépés, hiszen a szolgáltatás után – esetünkben a kocsmázás másnapján – mind a fogyasztók, mind a szolgáltatók követni tudják egymás “utóéletét”, kapnak visszajelzést egymásról és az elégedettségről. Ezt a Vágóhíd teljes egészében ki is használja, naponta többször frissíti az oldalát.

62154_161188740574504_5623399_nA Vágóhíd söröző ilyen tekintetben nem csak egy kocsma, útmutatás egy jó vállalkozáshoz, ahol az ember ember marad, és nem alakul át szolgáltatóvá/fogyasztóvá. A hely emberközelisége felemeli a legelitebbek szintjére, az árak mégsem elitisták. A célközönség nem a nyerőgépes világból ránk maradt sörfölétét Jóska bácsi, aki éppen most vesztette el a havi segélyt, hanem tizen-, huszonéves fiatalok. Hogy Kispesten van? Akkor hadd zárjam a gondolataimat egy másik Kispál szöveggel:

“Mindentől messze, a szívhez közel,

Csinálj csodát, én meg elhiszem,

Hogy kell egy rendszer, ami nem mozog…”
/ Húsrágó Hídverő /

Legolcsóbb sör    : Óriási sör akciók: Méter Sör(1390 Ft / 2,4 l) Köbméter sör (2490 Ft / 5 l)

Akciók :   Csütörtök:  Jagermeister   190 Ft

És sok más akció

Kezdd az estédet Kispesten, a belváros megvár a bulikkal – ha egyáltalán lesz szíved elindulni.

Vágóhíd

Hangulat: 100% Kert, terem, boxok és közösségi élmény
Választék: 100% Az is van, ami nincs:) Rengeteg különlegesség
Minőség: 90% Hozza a kötelezőt bármiből
Nyitva tartás: 70% Lakókörnyezetből adódóan kénytelenek korlátozni
Árak: 80% Valami akció mindig van, játékokért ingyen pia
Online: 80% Élénk Facebook közösség,  segítőkész honlap
Szórakozás: 70% Sok jó dolog van, de messze van a várostól
Összesen: 84% Egész estés kocsmázásra is kiváló hely

vagohid.5mp.eu

www.facebook.com/vagohid.sorozo.3?fref=ts

Kommentek