TRX – függeszd fel a lustaságod!

A TRX-el lassan már minden edzőteremben találkozhatsz. Eddig lehet, hogy nem merted kipróbálni, mert nem tudtad, hogy mit is takar ez a fajta edzés, de mi most betekintést engedünk neked a legújabb edzésformába!

trx-training-bradenton-fl

Mi is az a TRX?

A TRX a Total Body Resistance Exercises rövidítése. Szuszpenziós eszköz segítségével történik az edzés, semmilyen egyéb segítséget nem használsz, csak a saját testsúlyoddal dolgozol. A szuszpenziós eszközt egy falfelületre kell felfüggeszteni, a két szára állítható. Rengeteg fajta feladattípust lehet rajta elvégezni, így egyszerre fejlesztheted a láb- kar- has- hát- vállizmaidat is. Egy-egy feladatot 1-2 percig ajánlott végezni, utána 45 másodperc pihenés következik, amíg átállíthatod a hosszúságot és pózt váltasz, majd jöhet a következő 1-2 perces kör.

Csak erre az egyfajta eszközre van hozzá szükség, ezért akár otthon is edzhetsz vele, de ajánlottabb egy edző segítségét igénybe venni, aki megtudja mondani melyik gyakorlatot hogyan végezd el, milyen hosszússágúra állítsd az eszközt és hogyan nyújtsd le a testrészeidet utána.

457859_281348455268148_263450843724576_675943_1675991352_o-12

Mennyire hatékony?

Mivel TRX feladatokkal minden izomcsoportodat át tudod mozgatni egy óra alatt, ezért igen hatékonynak nevezhető. Továbbá fejleszti az egyensúlyérzéket, ellenállóképességet  és fogyaszt is.  Saját tapasztalatom alapján sokkal nehezebb, mint a többi edzésfajta, úgy mint zsírégető edzések, hot iron, alakformáló, vagy step-aerobic edzések. Persze, mint minden edzésfajtánál, itt is nagyon fontos, hogy helyesen végezzük el a feladatokat és a megadott időt kibírjuk, hiszen úgy fog bármit is érni az edzés. Továbbá sose felejtsünk el lenyújtani utána. A másnapi izomláz garantált, de legyőzheted egy következő edzéssel!

 

Kommentek