Szundit kinyomni! Ébresztő!

Ahogy a mondás is tartja vannak emberek, akik éjjeli baglyok, azaz a nap délelőtti szakaszában nem jeleskednek aktivitásban és éberségben. Erre a megállapításra már több tudós is eljutott, pontosabban, hogy az embereket két csoportra lehet osztani az alapján, hogy melyik napszakban nyújtanak jobb teljesítményt. Vannak reggeli verebek és éjjeli baglyok. A szülők persze mindig azt mondják, hogy ez csak akaraterő kérdése! Azonban tudományosan bizonyított tény, hogy génjeink határozzák meg  melyik típusba tartozunk.

Persze jó lenne ezek után minden reggel azt mondani, hogy bocsi, de én genetikailag csak délutántól vagyok elérhető! Társadalmunkban sajna még a reggeli munkavégzés az általános, tehát megoldást kell találni arra, hogy minél könnyebben keljünk fel és mire beérünk az iskolába vagy a munkába már magunknál is legyünk.

1.Minimális elhatározás

Egy ideje észrevettem, hogy ha valami nagyon fontos dolgom van reggel, amiről nem késhetek el, akkor ha este belevésem az agyamba, hogy holnap muszáj felkelnem, különben jön a világvége, akkor sikerül az ébresztőórától olyan rémületet kapnom, hogy egyből kipattanok az ágyból. Persze ez nem működik minden nap, de egy-egy húzósabb este után életmentő tud lenni.

2.Készülj rá!

Amikor eljön az ősz és beindul a suli, mindig előtrenírozom magam, hogy túlélhetővé váljon a reggeli ébredés. Jelen esetben, ha mondjuk 11-kor szoktál felkelni, állítsd be az ébresztőt fél 11-re és fokozatosan vidd lejjebb az időpontot, míg el nem éred a célt! Ehhez hozzátartozik, hogy lehetőleg este is egyre hamarabb térjünk nyugovóra. Ez azt is jelenti, hogy hétvégén se szabad délig aludni, mert utána még nagyobb szenvedés lesz a hajnali kelés, tehát találni kell egy átmenti időpontot valahol 8 és 9 között.

3.Szundi vagy nem szundi?

Személy szerint csodálatos találmánynak és egy otromba tréfának tartom a szundi programot. Egy felől mennyei manna az a plusz 10 perc, de nem egyszer eset meg, hogy kábulatomban nem tűnt fel, hogy három szundi programon is túl vagyok már. Mégis a legjobb, ha beállítod a telefonod, egy korábbi időpontra és lassan ébredezve jutsz el a felkelés időpontjához, amit egy másik hanghatással ellátott ébresztő jelez, így tudatva, hogy nincs tovább.

large (2)4.Mozgás!

Az okosak szerint sokat segít, ha egy kicsit mozogsz. Itt most nem arra gondolok, hogy indián szökelj reggel 6-kor, de például egy kis nyújtózkodás, redőnyfelhúzás, alapmozdulatok segítenek, hogy az agy felfogja, hogy elindult a nap.

large5.És lőn világosság!

Bár itt az ősz és nem napsütötte fényárra ébredünk, mégis szükség van fényre, hogy érzékeljük az új nap eljövetelét, tehát lámpát fel és hadd fájjon!

6.Mit és mikor?

Sokszor mondják, de nagyon igaz, hogy ha nehezebb kajákat és italokat fogyasztunk alvás előtt, akkor nem tudjuk rendesen kipihenni magunkat.  Tehát csak könnyedén, és ha lehet alvás előtt minimum 1 órával már ne fogyasszunk semmilyen ételt, plusz ha másnap korai kelés van, ne kezdjünk nagy iszogatásba!

large (3)7.Esti ellazulás

A fürdés egy újabb olyan pont, amit érdemes korábbra ütemezni, mert hiába nem érezzük, a fürdés felélénkít! Ha mégis vágyunk egy jó kis fürdésre, akkor az legyen a kádban valamilyen nyugtató, aromaterápiás formában, ami remekül ellazít.

Szép álmokat, kellemesebb ébredést!

Kommentek