Serkentsd az agyad! 5 étel, ami segít gondolkozni

Már biztosan kívülről fújjátok, hogy a szellemi teljesítmény szempontjából nem mindegy milyen körülmények között és milyen módszerrel vágsz neki a tanulásnak, de ezeken kívül az sem lényegtelen, hogy mit eszel. Öt nagyszerű csemegét ajánlok most nektek, amelyek mind-mind teli vannak vitaminokkal, nagyon finomak, és ami a legfontosabb: jó barátai az agynak! Íme az öt legjobb étel, ha gondolkodásról van szó!

kesudioDiófélék

Természetesen nem a sós és pörkölt változatukra gondolok, csak a natúr jöhet szóba. Ezekből átlagosan a napi ajánlott mennyiség pontosan annyi, amennyi belefér a markodba. Érdemes diákcsemegét venni, hiszen nem véletlenül ez a neve! A kesudió például kiváló cink, vas, magnézium, foszfor illetve szelénforrás. Ezeknek az ásványi anyagoknak a hiányában könnyedén kialakul fáradtság, álmatlanság és a legtöbbjük antioxidáns, illetve stresszoldó hatású is.
A mandulában található tápanyagok is hozzájárulnak az idegrendszer hatékony működéséhez, sőt hangulatjavítónak is tartják. A dió javítja az agy oxigénellátását, E vitamint, valamint omega3 zsírsavat tartalmaz, ám ezt legfőképpen a halfélék fogyasztásával juttathatjuk szervezetünkbe.

delicious-fish-fit-food-Favim.com-2145887Hal

A tengeri halakban található omega3 zsírsavak hatására, a legújabb kutatások szerint javul a figyelem, koncentrálóképesség és memória is, valamint fejlődik a felfogóképesség. Nem véletlenül tartják az „agy eledelének” a halat, kétség sem férhet hozzá, hogy javítja az értelmi képességekért felelős agyterületek működését és mentálisan is frissít.

Áfonya

afonyaKicsi a bors, de erős – igaz ez az áfonyára is. Hatalmas tápértéke van és rengeteg antioxidáns található benne. Tanulmányok bizonyítják, hogy segít az állandó stressz leküzdésében, növeli az agy kapacitását és a tanulási képességet. Egy kutatás során idős embereket kértek fel rá, hogy 12 héten keresztül fogyasszanak minden nap áfonyát, a vizsgálatok pedig kimutatták, hogy a memóriát és a kognitív funkciókat vizsgáló teszteken bizony jobban teljesítettek.

spenotSpenót

Gyermekkorunk nagy ellenségét talán még most sem sikerült megkedvelned, pedig hidd el, megéri! Nagyon magas az élelmi rost tartalma és a K vitamin tartalma, illetve ebben is található vas, magnézium, kálium és kalcium is. Ezeket összefüggésbe hozzák a depresszió megelőzésével és a fáradtságérzet csökkentésével is. Nem muszáj főzelékként megenned, számos más változat is készíthető belőle, például saláta, leves, krém és a tésztákhoz is nagyon jól passzol.

chocolate-dark-chocolate-lindt-yummy-Favim.com-2091158Étcsoki

Végül pedig a megunhatatlan klasszikus, amit nagy örömünkre bátran fogyaszthatunk, hiszen vitamin tartalma mellett koffeint és antioxidánsokat is tartalmaz, természetes stimuláns, tehát rövidtávon növeli a koncentrációs képességet.

Kommentek