Nord7 – Kényelmes és eredeti

Ma a divatszakmában egyre több fiatal nevét olvashatjuk, kollekcióját láthatjuk a kifutón, a boltokban, vagy az utcán sétálva. A különleges és egyedi darabok mellett azt hiszem egyre nagyobb az igény arra, hogy valami kényelmeset és hordhatót akaszthassunk a szekrényünkbe. Ezt az elvet követve hozta létre Montero Antonia a Nord7 márkát, és alkotta meg első pulóverkollekcióját, a Line-t. A kollekcióról és tapasztalatairól kérdeztük a magyar-uruguayi származású Antoniát és üzlettársát, egyben a márka PR menedzserét, Jakab-Sas Gabriellát.

Mikor kezdtél divattal foglalkozni?

Antonia: Ténylegesen 4 éve, amikor elkezdtem a KREÁT, 2011 szeptemberében. Ezt megelőzően 16 évesen kezdtem el egy varrótanfolyamot, aztán egy rajzszakkört. Ekkor találtam ki, hogy divattal szeretnék foglalkozni. Fontos volt számomra, hogy megtanuljam a varrást, a szabást. A rajzolás már akkor nagyon megtetszett. Ezután leérettségiztem, majd a BGF-en végeztem PR-osként, és ezután döntöttem el, hogy mégiscsak kipróbálom magam. Úgy kezdtem el a KREÁT, hogy fél évet adtam magamnak, és majd a visszajelzések alapján döntöm el, folytatom-e tovább. Különben nincs értelme. És végül maradtam.

Említetted, hogy PR-osként végeztél a BGF-en. Ez a tapasztalat mennyiben segített a vállalkozás elindításában?

Nord7 (3)Antonia: Nagyon sokat segített a PR. Szerintem ahhoz, hogy elindítsunk valamit divattervezőként, szükséges a marketing és a PR is. Kicsit máshogy látom a dolgokat, kicsit mögé látok az üzleti folyamatoknak. Sokat segített, hogy rengeteg helyen jártam a világban, sok tapasztalatot szereztem. Alapvetően nem abból indultam ki, hogy én egy márkát szeretnék létrehozni, vagy egy kollekciót, hanem valamit, amit én csinálhatok. Egy kollekciót sokkal nehezebb eladni, a KREÁ-ban is most csinálok először ilyet, még tanulom. Szerintem egy aprólékosan megmunkált, hihetetlenül bonyolult és hordhatatlan ruhát nem vesznek meg, senki nem akarná felvenni. Innen jött a kényelmes pulóverek ötlete. Inkább vállalkozást akartam, mint egy konkrét márkát.

Kik segítenek neked a vállalkozás működtetésében?

Gabi: Hárman vagyunk, Anto tervezi és készíti a ruhákat, a svéd származású Philip pedig a sales-es, ő az értékesítési véna a csapatban. Én a PR-ral, a sajtókapcsolatokkal foglalkozom. Az előző kérdéshez is kapcsolódva tenném hozzá, hogy egy divattervező jó, hogyha kreatív és az alapkoncepciót kitalálja, viszont Magyarországon is a legtöbb tervező úgy dolgozik, hogy van mellette egy PR-os és egy marketinges. A lényeg az, hogy mindenkinek megvan a saját feladata, amiben jó. Én is tanultam értékesítést, ám ehhez mégis inkább Philip ért. Ő egyébként Svédországban él és onnan dolgozik. Én a márka imázsának építésében, a médiával való kapcsolattartásban segítek Antonak, de alapvetően Anto az egész márka szíve-lelke.

Hogyan jött létre a Nord7 márka?

Nord7 (2)Antonia: Készítettem a suliban egy pulcsit, ami Philipnek nagyon tetszett. Én már akkor mondtam neki, hogy nem kezdhetem egy kollekcióval, én nem akarok mellényúlni és valami olyat csinálni, ami nem annyira jó vagy érdekes. Így végül Philip ötlete volt, hogy miért nem kezdek kizárólag pulcsikkal foglalkozni. Akkor egész nyáron Svédországban voltam, varrtam, terveztem, szabásmintákat próbálgattam.

Két dologból indultam ki: az egyik a svéd enteriőr, a másik a minimalizmus. A színek leginkább az enteriőrből jönnek, a geometrikus formák pedig a minimalizmusból. Már a kezdetektől nagyon szerettem a geometrikus formákat, bár változott a stílusom az évek alatt, de ezek megmaradtak, valahogy ott van ez minden egyes ruhámban.
Nord7 (4)Sokan úgy gondolják, hogy nagyon egyszerű egy ilyen pulóvert elkészíteni, pedig ezek a pulcsik 13 kisebb darabból állnak. Ha valaki végignézné egyszer, mennyire sok munkával jár egyesével végigvarrni, akkor látná, egészében mennyi aprólékossággal jár a készítés folyamata. Az anyagokat is gondos tanulmányozás után választom ki, figyelek a megfelelő pamut-poliészter arányokra, hogy a mindennapokban kényelmes viselet lehessen. Akartam egy olyan pulóvert, amit bármihez fel lehet venni, meleg és egyben kényelmes is. A Nord márkanév egyébként  a nordic, azaz északi szóból jött (utalva ezzel az északi országok stílusára), a 7 pedig a szerencseszámom, júliusi születésű vagyok.

Tehát az ötlettől, a tervezésen keresztül az anyagok beszerzésén át az elkészítésig, mindent te csinálsz.

Antonia: Igen, az anyagokat is több helyről választom. Mindig éppen annyit, amennyi a rendelt pulóverekhez elegendő.

Mit gondoltok, mennyire van ennek piaca ma Magyarországon? Mire számítottatok és milyen visszajelzéseket kaptatok?

Nord7 (5)Gabi: Szerintem jók a visszajelzések most így az első hónap után. Nagyon sokan megkeresnek minket, van aki Facebookon, van, aki az újságcikkek alapján, vagy divatlapoktól is érdeklődnek. A megrendelőinktől is érkezett sok pozitív visszajelzés, már a legelső vásárlónknak is nagyon tetszett a pulóver, nagyon megköszönte.

Antonia: A csomagolást is kézzel készítem. Erre nagyon büszke vagyok, imádom csinálni. Még egy levelet is mellékelek a pulcsi új tulajdonosának.

Gabi: Úgy gondolom, hogy a magyar designerek most nagy népszerűségnek örvendenek, nem véletlenül, hiszen rendkívül tehetségesek. Mi szerettük volna, ha ennek a márkának nemzetközi piaca lenne. Antonia uruguayi, de élt Milánóban is, most Svédországba fog kimenni, tehát ő elég „nemzetközi életet” él. A célunk az, hogy mindenütt ismert legyen a márka, és hogy előbb-utóbb mindenhova szállíthassunk, az egész világon.

Nord7 (1)Antonia: Az első hónap után nagyon sok rendelésünk volt. Annak nagyon örülök, hogy szállítottunk most Franciaországba, Spanyolországba, és Urugayba is fogunk, ahol éppen most kezdődik a tél.

Gabi: Azt is elmondhatjuk most már, hogy a Corvinus Egyetemnek minden évben van egy rendezvénysorozata, áprilisban lesz egy divatbemutatójuk – ide is felkértek minket, hogy szerepeljünk a ruháinkkal. Nagyon várjuk már.

Számíthatunk még más vonalra is a Nord7-től?

Antonia: Hát biztosan lesz még újdonság, ahogyan én is fejlődök és folyamatosan tanulok – ez utóbbit nagyon fontosnak tartom.

Gabi: Alapvetően a márka nem csak pulóverekre „szakosodott”, lesz többféle ruhadarab, kiegészítő. Az egy különlegesség, hogy Antonia először csak és kizárólag pulóverkollekciót dobott piacra, mert a tervezők nem nagyon csináltak még ilyet előtte. Magyarországon szerintem ez még újdonság. Vannak persze új terveink is, de ezeket meglepetésnek szánjuk.

_MG_9525

Köszönjük az interjút és további sikereket kívánunk a Nord7 csapatának! Mi pedig várjuk az újdonságokat tőlük.

Antonia pulóverkollekcióját megtaláljátok az alábbi honlapon és webshopon:

http://www.nord-7.com/
http://nord7.tictail.com/

Kommentek