No Stressz!

Már a csapból is az folyik, hogy felgyorsult életvitelünk rengeteg stresszel jár, ami rossz hatással van az egészségünkre és éppen ezért törekedjünk az elkerülésére.

Na igen, mert ez olyan könnyű…

Mantrázhatom én, hogy no stressz, de nagy valószínűséggel ez nem fog megsegíteni egy hirtelen jött idegösszeroppanás esetén. Arról nem is beszélve, hogy szívesen elkerülnénk a vizsgákat, a random veszekedéseket a buszokon, mikor egyik-másik kedves utastársunk a lábunkat kilátóként használja, de ez sajnos nem így megy.

Minden nap kisebb-nagyobb feszültség források sorát sodorja elénk az élet. Ezek kikerülése majdhogynem lehetetlen (kivéve, ha remeteként a négy fal közé zárjuk magunkat), azonban az rajtunk múlik, hogy a különböző helyzeteket hogyan kezeljük.

Kezdjük az alapoknál! Kijelenthetjük, hogy alapvetően attól függ, hogy bizonyos szituációkra milyen módon reagálunk, hogy milyen a személyiségünk. Egy idegesebb természetű ember nehezen tudná a reakcióit lenullázni, de javítani azért lehet a helyzeten.

Itt is oda kell figyelni, hogy mit juttatunk be a szervezetünkbe. Például, ha a különböző megmérettetések miatt már amúgy is ezerrel pörgünk a kávé és az egyéb serkentő szerek csak rontanak a helyzeten, mert ezek valójában az éppen aktuális idegállapotunkat erősítik fel, éppen ezért mellőzésük már sokat segíthet.

Víz, víz, víz!

Elegendő mennyiségű víz nélkül a szervezet nem tud rendesen működni, beleértve ebbe az agyat is, ha nem iszunk eleget, nem tudunk rendesen koncentrálni, a feszültség pedig csak nőttön nő.

Ásványi anyagok

A Mg és a Ca a jó barátunk, hogy megőrizzük hidegvérünket. Az ingerültség, a stressz az idegi kimerültségből fakad, melyre jól hatással van, ha ezeket a vitaminokat egy-egy feszültebb időszak alatt koncentráltan juttatjuk a szervezetünkbe. Ennek legjobb módja, ha sok zöldséget és gyümölcsöt fogyasztunk, például különböző leveles zöldségeket, brokkolit valamint tejtermékeket a Ca pótlására. Ha erre nem is tudunk száz százalékosan oda figyelni, akkor étrend kiegészítők formájában is magunkhoz vehetjük őket.

Ezeken felül azért ügyeljünk az immunrendszerünkre is, nehogy a legrosszabbkor robbanjuk le, tehát a C-vitamin és a cink is legyen része az egészség bombánknak.

Ha már belülről megerősödtünk már könnyebben fogjuk kezelni a kisebb-nagyobb gondokat és mi magunk is sokkal kiegyensúlyozottabbak leszünk.

Szerző: Fábi Eszter

Kommentek