Hogyan vedd rá magad a sportolásra?

large (8)Biztosan már ezerszer próbáltad magadat rávenni, hogy végre elindulj futni, vagy lemenj az edzőterembe. Megvetted a kondibérletet, aztán mindig az lett a vége, hogy nevetséges kifogásokkal próbáltad enyhíteni bűntudatodat, amiért csak egy alkalmat használtál el belőle. Nem volt időm, tanulnom kellett, nem volt kedvem, amúgy is csak mindenki kinéz, amiért én vagyok a legkövérebb, épp most ettem, koszos az edzőcuccom stb. Ilyenkor kifogások egész tömkelegét tudja felkínálni az agyad. De ahelyett, hogy ezeken gondolkoznál, mi lenne, ha azon elmélkednél, hogyan vedd rá magad egy jó kiadós edzésre? Nekünk több ötletünk is van, ha a Te agyad esetleg csak a kifogások terén lenne termékeny.

1. Tűzd ki a célodat!

Ez az első és legfontosabb dolog, amit meg kell tenned, hogyha úgy döntesz, hogy leadsz pár kilót, vagy épp felszedsz egy kicsit izom formájában. Akár lány vagy, akár fiú, ezt a lépést nem érdemes kihagynod. Először is döntsd el, hogy min szeretnél változtatni. Ha túl vastagnak érzed a combodat, a kelleténél nagyobbnak a fenekedet és pufinak a hasadat, vagy épp túl vékonynak és gyengének látod magad a tükörben, akkor képzeld el, hogy milyen szeretnél lenni és írd is le! Még hatásosabb, ha egy mérőszalaggal megméred a kérdéses területeket és kitalálod, hogy mennyivel szeretnél kisebb vagy nagyobb lenni. Persze a mérlegre is ráállhatsz, de, ha erősítő edzéseket végzel, akkor nem feltétlenül a súlyod lesz kevesebb, ugyanis az izom nehezebb a zsírnál. Ezért inkább az alakodon bekövetkező változásra koncentrálj, a kilók helyett, ha edzéssel formálod a tested, nem pedig diétával sanyargatod magad. A cél persze az is lehet, hogy beleférj a kedvenc rövid gatyádba, ami múlt nyáron még tökéletesen állt.

large (10)2. Készíts edzéstervet!

Több esély van rá, hogy megcsinálj valamit, ha az le van írva. Hiszen így mindig ott lesz a szemed előtt feketén-fehéren. Ha előre megtervezted, hogy mikor és mit fogsz edzeni, akkor nem használhatod a “nincs időm”, “tanulnom kell” vagy “épp most ettem” kifogásokat. Arra viszont vigyázz, hogy reálisan lásd a dolgokat. Ha túl sokat vállalsz, akkor semmit nem fogsz belőle megcsinálni. Inkább kevesebbet vállalj először, hogy ki tudd pipálni. Ha el tudod végezni, amit megterveztél, az tovább fog ösztönözni.
Az edzőtermek honlapján meg tudod nézni az egész heti órarendet, úgyhogy órára pontosan meg tudod tervezni, hogy mikor mész le edzeni. Hajrá, ragadj tollat!

large (3)3.  Állítsd össze az edzéscuccodat!

Ez főleg a lányoknál jelenthet ösztönző erőt, de persze lehet, hogy a fiúknak is beválik a tipp. Ha van egy új, szép edzőcuccod, összeillő nadrágod és felsőd, sportmelltartód, új edzőcipőd, edzőtáskád akkor rögtön fel akarod majd próbálni. Ha pedig már ilyen sportosan nézel ki, akkor rögtön ugrándozni és futkározni támad majd kedved. Ha viszont nem szeretnél sokat belefektetni az ösztönzésbe, akkor egy új kulacs is elég, vagy, ha összeraksz egy új lejátszási listát a futáshoz, vagy kondihoz.

large (4)4. Használd a fantáziád!

Ha úgy érzed nem bírod tovább edzés közben, vagy inkább bedobsz egy hambit a futás helyett, akkor csak képzeld magad elé a kitűzött célt, magadat az új testedben, a régi sortodban, vagy akár egy új ruhában, amit múltkor láttál a boltban, de nem vetted meg, mert túl kövérnek érezted magadat hozzá. Ez biztosan ösztönözni fog, hiszen képes vagy rá!

5. Jutalmazd meg magad!

Persze ne egy csokival! Hanem mondjuk egy új ruhával, amibe végre beleférsz. Ha megígéred magadnak, hogy megveszed magadnak azt a felsőt, amit legutóbb láttál és beleszerettél, de csak akkor, hogyha nem kell az eggyel nagyobb méretet megvenned belőle, akkor biztos kitartóbban ugrálsz majd az aerobik órákon és gyorsabban tekersz a spinning-en.

Ha ezek után se sikerül elindulnod edzeni, akkor kérj meg valakit, hogy addig ne hagyjon békén, amíg meg nem mozdulsz. Ez talán a szüleidnek a legtesthezállóbb feladat, ha még velük élsz, hiszen ők minden nap látják, ha sumákolsz.

Tehát készítsd el az edzéstervedet, töltsd fel a kulacsodat, kösd be a cipőfűződet és mozgasd meg magad!

Kommentek