Hogyan maradj fent egész éjszaka tanulni?

Lassan vége a szorgalmi időszaknak, jönnek a vizsgák és a középiskolások számára sem egyszerű az időszak, ami előtt állunk. A végzősöknek jön az érettségi, a többieknek pedig az év végi hajrá, amikor minden jegyet ki kell javítani, rengeteget kell tanulni. Ilyenkor a sok intelem ellenére is előfordul, hogy sajnos nem elég egy teljes nap a tanulásra, szükség lesz az éjszakai fennmaradásra is. Ehhez nyújtunk néhány tippet nektek, amivel ha nagyon muszáj, átvészelhetitek az éjszakai tanulást.

Természetesen az lenne az elsődleges cél, hogy időben végezzünk az aznapra kijelölt tételekkel, hogy ne kelljen éjjel fennmaradnunk, ám sokszor előfordul, hogy több a tananyag, mint amennyit nap közben be tudna fogadni az agyunk. Ilyen esetekben kénytelenek vagyunk az éjszakai órákat is a leghatékonyabban kihasználni.

Fogyasszunk sok folyadékot!

A folyadék utánpótlás minden ébren töltött órában fontos. Igyunk sok vizet, lehetőleg ne ízesített, cukrozott löttyöket. Az éjszakai órákban inkább kerüljük a kávét és az energiaitalokat, sokkal jobb hatást érhetünk el egy kellemes zöld teával vagy mate teával, amely szintén tartalmaz koffeint, de a szervezetre nyugtató hatással van a forró ital. Ezen kívül a hideg víz is csodákat tesz, ha kicsit fel szeretnénk ébredni. Tartsuk a csuklónk alsó részét hideg víz alá és néhány percig hűtsük kezünket, hogy beindulhasson a vérkeringés. Éppen így a hideg vizes törölköző is serkentő hatással lehet, ha egy kicsit borogatjuk vele a nyakunkat, tarkónkat.

1

Az étcsokoládé megengedett!

Bizonyított tény, hogy a csokoládé serkenti az agyműködést, de törekedjünk arra, hogy minél magasabb kakaótartalma legyen az édességnek. Ilyenből készíthetünk forrócsokit, kakaót is éjszakára, de ha szilárdan fogyasztjuk, akkor ne együnk 3-4 kockánál többet, hogy elkerüljük a hasfájást.

Tartsunk szünetet!

2Amikor úgy érezzük, már nem bírjuk tovább, álljunk le egy kicsit a tanulással. Hallgassunk meg egy pörgős zenét, amire táncolhatunk, ugrálhatunk, mozoghatunk is kicsit, a lényeg az elgémberedett tagok megmozgatása. Emellett az is jótékony hatással lehet elménkre, ha egy kicsit motiváljuk magunkat, például egy néhány perces youtube videó megnézésével, amely emlékeztet minket a céljainkra, hogy miért kell most kicsit tűrnünk az elme gyötrelmét. Amikor már nagyon monotonná válik a tanulás, szakítsuk meg valamilyen könnyed mozgással, például mozgassuk a nyelvünket le-föl a szánkban, vagy húzogassuk picit a fülcimpánkat, amely egy picit kizökkent a monotonitásból.

Égjenek a lámpák!

Habár nem túl környezetbarát megoldás, de egyszer-egyszer, amikor kénytelenek vagyunk fennmaradni, égjen körülöttünk minél több lámpa, hiszen a félhomály is álmosít. Gondolom mondanom sem kell, hogy messzire kerüljük el az ágyunkat, hiszen a tizenkettedik tétel után még puhábbnak tűnhet, mint más hétköznapokon.

Rágcsálj!

4Az állkapcsunk mozgásban tartásával is ébren tudjuk magunkat tartani. Érdemes ilyenkor mentalevelet rágcsálni, vagy erős eukaliptuszos cukorkát szopogatni, rágógumit rágni. A mentolos krémek is jótékony hatással vannak ilyenkor az elmére, hiszen javítják a koncentrációt. És ne feledkezzünk meg az agyserkentő hatású rágcsálnivalókról és mártogatós finomságokról, amik eszegetése közben nem kell aggódnunk a plusz kalóriák miatt.

Írj!

3A legnehezebb úgy ébren maradni, ha csak olvassuk a tanulnivalókat. Érdemes kisebb jegyzeteket készíteni az olvasott anyagból, rövidítsük le minden olvasás során, hiszen ezzel is memorizáljuk a tételeket. Emellett az írás ébren tart, hiszen nem annyira monoton, mintha csak olvasnánk, és még ki is húzhatjuk a kiemelendő részeket, amivel szintén megszakítjuk a túl monoton órákat.

Ha van valamilyen különleges ötletetek, ami nektek minden vizsgaidőszakban bevált, osszátok meg velünk kommentben!

Kommentek