Hogyan éljük túl a vizsgaidőszakot?

A szorgalmi időszak ugyan már december közepén véget ért és az előrelátóak már néhány vizsgával decemberben végeztek, de a neheze többnyire most indul. A karácsonyi nagy evések és a szilveszteri bulik után már megtörtént a regenerálódás és újult erővel kell nekivágnunk a hideg és sűrű januárnak.

A vizsgaidőszak minden egyetemen embert próbáló néhány hét, amikor mindenki ádáz harcot vív az idővel és a vizsgaidőpontokkal. Persze mi sem tudunk tökéletes megoldásokkal és csodamódszerekkel szolgálni, ám néhány tippet megosztunk veletek, amelyek segítségével kicsit összeszedettebben vághattok neki a felkészülésnek.

Kezdd a rendclean-collection-cute-lamp-Favim.com-1544594rakással!

Rend a lelke mindennek – tartja a mondás és nem is rossz a feltevés. Ahogyan a szobánkban, úgy a fejünkben is fontos a rendszerezés, hogy minden a helyére kerülhessen. A rendetlen környezet diszharmóniát okoz, és hamar eltereli a figyelmünket a lényegről. Indítsuk a napot egy kisebb takarítással, teremtsük meg a nyugodt környezetet a tanuláshoz. Az ilyen tevékeny reggelek nyugodtabbá és kiegyensúlyozottabbá is teszik hangulatunkat, így könnyebben szánjuk rá magunkat a felkészülésre.

tumblr_nhobfzsIKU1tz3nwuo1_500Írj ‘teendőlistát’!

Első körben kezdjük azzal, hogy egy színes lapra felírjuk a vizsgaidőpontokat, helyszíneket, amit ki is tehetünk a szobánk falára. A már teljesített vizsgákat ki is pipálhatjuk, amivel motiváljuk magunkat a továbbiak elvégzésére, ugyanakkor át is látjuk azt, hogy mennyi időnk maradt még a következő megpróbáltatásokig. Érdemes betervezni napjainkat, hiszen a nehezebb vizsgákra nem elég egy nap felkészülést szánni, hagynunk kell időt arra is, hogy a tudás elmélyülhessen. A szervezetlen, rendszertelen tanulással pedig csak kicsúszik az idő a kezeink közül. Elő hát a tollal és papírral és írjunk heti tervezőt, ütemtervet a vizsgaidőszakra.

calendar-colourful-school-stuff-organiszation-Favim.com-2244476Jegyzeteljünk!

Sok tárgy esetében nem elegendő az, ha meredten bámuljuk a jegyzethalmokat, érdemes vázlatot írni és kijegyzetelni az olvasottakat. Ez nem elvesztegetett idő, hiszen közben máris rögzül a tananyag jelentős része, és sokat segíthetünk magunknak azzal, ha a saját logikánk szerint is végiggondoljuk a leírtakat. Aki vizuálisabb típus, annak érdemes színes tollakkal, színes szövegkiemelőkkel dolgoznia, hiszen ezzel könnyen visszaidézhetjük az összetartozó dolgokat.

Olvassátok el korábbi cikkünket, amiben néhány ötlettel segítünk abban, hogyan jegyzetelhetünk hatékonyan.

cool-girly-green-healthy-Favim.com-2277298Kávé, gyógyteák és vitaminok

A kávé mellett érdemes más módszereket is kipróbálnunk, hátha egy frissítő gyógytea kivételesen élénkítőbb hatással van szervezetünkre, mint a megszokott reggeli koffeinbombánk. A zöld tea mellett kipróbálhatjuk a mate teát, a borsmenta, a fodormenta vagy akár a ginseng teákat is. Emellett ne feledkezzünk meg a megfelelő vitaminbevitelről sem, amely segít betegség nélkül átvészelni a stresszes heteket. A multivitamin, a C-vitamin és a stresszoldó magnézium is jótékony hatással bír ezeken a napokon, a gingko biloba vitaminok pedig frissítik memóriánkat.

back-to-school-study-study-hard-studying-Favim.com-2071641Ne vessz el a részletekben!

A tanulás zavartalansága érdekében igyekezzünk kivételesen félretenni a laptopot, kikapcsolni a facebookot és lenémítani a telefont, hiszen ezek mind elveszik az időt, elvonják a figyelmet. Sokan nem bírják a tökéletes csendet tanulás közben, ilyenkor ajánlatos halk klasszikus zenét hallgatni, amelyben csak nyugtató hatással bíró hangszerek vannak és nincs ének. Igyekezzünk a vizsgaanyag egészét átlátni és ne vesszünk el a részletekben. A két vizsga közötti idő általában nem elegendő a teljes anyag tökéletes elsajátítására, de a tanárok gyakran inkább arra kíváncsiak, hogy mennyire látjuk át az összefüggéseket és hogyan tudjuk alkalmazni a megszerzett tudásanyagot. Törekedjünk inkább a megértésre és a komplex kép átlátására, ahelyett, hogy a legapróbb részletekig igyekeznénk bemagolni a dolgokat.

Kommentek