Hogyan szeressem meg a futást?

Nem fog menni. Rossz a kérdés.

A futás lehetne mindenki sportja, hiszen ingyen van, bárhol elvégezhető (betonon azért jó minőségű cipő kell hozzá, különben gyilkolja az ízületeket), akár a legkisebb körpályán vagy a legközelebbi mellékutcában is és annyi időt szánsz rá, amennyit csak szeretnél. Szóval elméletben mindenki képes rá – feltéve, hogy elsajátította a neki legmegfelelőbb légzéstechnikát és beszerezte álmai futócipőjét.

futócipő

Rengetegen mégis feladják egy-két alkalom után. A futáshoz sok lelkierő és elszántság kell (pláne az elején, amíg nem válik megszokássá). Ha úgy érzed, szükséged van egy edző folyamatos motiválására, és bár időnként újra és újra megpróbálkozol a futással, mégis gyötrelem marad, ez a cikk nem neked szól.

Ha viszont úgy érzed, egy kicsit több ön-motivációval a futás lehetne a te sportod, olvass tovább!

ipodZene

Ez talán a legfontosabb, ez fog életben tartani. Pörgős lejátszási lista a fölösleges energia levezetéséhez, lassabb, monotonabb a gondolkozós edzésekhez…

Ha jól állítod össze, azon kapod majd magad, hogy ráhúzol pár percet az eredetileg eltervezett mennyiségre, hogy végighallgathasd a számot.

futócipő, kulacs, zokni, NikeA megfelelő összeállítás

Mint tudjuk a tökéletes outfit összeállítása óriási motiváció tud lenni az élet minden területén (főleg lányoknak) , ezért ajánlott, hogy mielőtt rászánod magadat a futásra beszerezz pár motiváló darabot, amiben magabiztosnak érezheted magadat, és szívesen lépsz ki az utcára. Az első lépés a jó futócipő beszerzése, amit már a cikk elején is említettünk. A második lépés lányoknál, hogy megtalálják a tökéletes sportmelltartót, ami jól tart és közben kényelmes is. Ezután jöhet pár edzőfelső, amely szellőzik és rövid- vagy hosszúnadrág jó nedvszívóképességel az izzadás ellen. Emellett egy motivációs szöveggel ellátott kulacs is sokat segíthet a helyzeten. Ha más nem, motiváljon az a futásra, hogy van még egy indokod elmenni vásárolni!

 (Reális) Edzésterv

Ne indulj el úgy, hogy nem tudod előre, mennyit akarsz futni. Szabj ki magadnak egy időtartamot vagy távolságot, amit teljesíteni szeretnél.

Tipp: Inkább sétálj 20-30 másodpercet, amíg helyreáll a légzésed, de ne menj haza előbb, mint hogy végeztél volna, különben oda a határozottság és a kitartás.

Rendszer

Legyenek elképzeléseid és elvárásaid magaddal szemben. Döntsd el, hogy hányszor akarsz futni egy héten (3-4-5?), melyik napszakban (reggel, délután, este) és kezdd már a hét elején a dolgot. Ha péntekig tolod az első edzést a betervezett heti háromból, sokkal valószínűbb, hogy el fogod lógni, mintha hétfőn már túl lennél egyen. Nem csak energikusabban fog indulni a hét, de büszke is leszel magadra.

Helyszín

fejhallgatóRövid teszt következik.

Mi a legfontosabb futásnál?

a)    Hogy tudjam, mekkora távot futok (adott idő alatt).

b)    Hogy ne unatkozzak. A futás olyan monoton.

c)    Hogy csak annyi időm menjen el rá, amennyi feltétlenül szükséges.

A rendkívül egyszerű kiértékelés pedig: ha az a) választ jelölted, a legideálisabb számodra egy futópálya. Itt pontosan fogod tudni, hol tartasz, és extra motiváció, hogy nem egyedül szenvedsz.

b) válasz esetén menj valahová a természetbe. Egy közeli parkba, a Margitszigetre, erdőbe… Csak vigyázz a kihalt területekkel. Nem csak a szatírok, de a kóbor kutyák is veszélyesek lehetnek.

A c)-t választóknak pedig kézenfekvő megoldás a környék kevésbé forgalmas utcáin kocogni.

Tipp: Járd végig az útvonalat gyalog, mielőtt nekiindulsz, mert kellemetlen meglepetésként érhet, ha elkeveredsz otthonról és az eredetileg tervezett fél óra futásból másfél órás városnéző körút lesz.

Ha megihletett a dolog, futócipőt fel!

Kommentek

Minden vélemény számít!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.