7 jel arra, hogy lassítanod kell

Néha annyira sok stressz ér bennünket a mindennapok során, hogy nem is tudjuk megmagyarázni, hová tűnt az egyensúly az életünkből. Sokszor csak egy betegség, egy hirtelen jött krízis döbbent rá bennünket arra, hogy ideje lassítanunk.

De ennek nem kell törvényszerűen így történnie. Figyelj a jelekre, amik arra utalnak, hogy túlhajszolod magad és tedd meg a lépéseket, hogy az életed egyszerűbbé váljon.

  1. Amikor a telefonod a részeddé válik

Természetesen megvannak a közösségi média előnyei, ugyanakkor rendkívül erős függőséget okozhat. Ha azt veszed észre magadon, hogy reggel minden más előtt csekkolod a Facebook és az Insttelefonfüggőségagram oldaladat, vagy az első adandó szabad percedben máris a hírfolyamodat böngészed, akkor lassítanod kell. Ez az erőteljes információéhség, ez a beteges kíváncsiság mások életének böngészésére előidézte, hogy a kapcsolataink a virtuális valóságra korlátozódjanak.

  1. Alvászavarok

Ha nehézségeid vannak az elalvással, a mélyalvással és az ébredés után kialvatlannak, nyomottnak érzed magad, mind jelek arra, hogy szervezeted túlterheled, és a stressz eluralkodik az életeden.

alvászavar

  1. Gyakran fertőzéseket kapsz el és megbetegszel

A szervezetünk gyengélkedésével mindig jelzi felénk, hogy lelkileg nincs rendben valami. Mindenképpen fontos változtatnunk az étkezési szokásainkon és néha időt kell szakítanunk arra is, hogy egyedül legyünk egy kicsit önmagunkkal. A magunkra szánt idő során ösztönösen érezhetjük, hogy éppen mire van szükségünk, pihenésre, vagy egy közös programra a barátokkal.

  1. Nem emlékszel az utolsó alkalomra, amikor valami jó érzéssel töltött el

fürdős relaxációMikor mentél el utoljára sétálni, mikor vettél utoljára egy relaxáló fürdőt vagy egy masszázst? Mikor pihentél utoljára egy egész hétvégén át? Már az idejét sem tudod? Ha egy kicsit lelassítasz, az nem önzőség vagy lustaság, létfontosságú, hogy feltöltődj és így legyen energiád az egész heti megpróbáltatásokhoz.

  1. Nem törődsz vele, mit fogyasztasz el

Értem, hogy elfoglalt vagy. És az is előfordul, hogy amikor zaklatott vagy, az első dolog, hogy enni akarsz. De ha bármilyen szemetet megeszel, nem sokáig fogja bírni a szervezeted a hétköznapokat. Az egészséges táplálkozásnak elsődleges prioritásnak kellene lennie az életünkben. Annyival tiszteld meg a szervezetedet, hogy amikor étkezésre kerül a sor, ülj le az asztalhoz és az evésre figyelj, ne az utcán rohanva fogyaszd el az ételt és ne is a televízió képernyőjét bámulva. Ha odafigyelsz arra, amit megeszel, és az étkezésre hagysz magadnak néhány nyugodt percet, akkor elkerülheted az emésztési zavarokat és az étel is jobban fog esni.

  1. Nem emlékszel, mikor érzékenyültél el utoljára

Az érzelmeink a mindennapjaink részét képezik. Ha állandóan rohansz és elveszíted a kapcsolatot önmagaddal, akkor valószínűleg az érzelmeidet is elnyomod magadban. Ez pedig hosszú távon szorongáshoz, végül depresszióhoz vezet. Amikor lelassítasz egy kicsit, akkor képes leszel ráhangolódni a valódi érzelmeidre, ha sírni akarsz, sírd ki magad.

  1. Amikor beleragadsz a céljaid üldözésébe

A legtöbben önmagukon kívül keresik a boldogságot, a pénzkeresésben, a karrierépítésben vagy a külsőségekben. Ezek azonban csak felületi, látszati dolgok. Ha nem engeded meg magadnak, hogy egy kellemes teát kortyolgatva nézd a naplementét, akkor elmész azok mellett a dolgok mellett, amelyek valóban lényegesek.

Ha felismerted magadon ezeket a jeleket, a következő lépés, hogy megtanulj lelassítani, és nem mindenáron megfelelni, bedarálva ezzel saját magadat is. A meditáció vagy a jóga jó lehetőséget biztosít arra, hogy minőségi időt töltsünk magunkkal. De már napi néhány perc csendes pihenő is pozitív hatással lehet elménkre.

jóga

Kommentek